B1 Speaking

Here is the breakdown of the B1 Speaking exam.
Aquí está el desglose del examen B1 Speaking.
  • The standard format of the test is 2 candidates and 2 examiners.
  • One examiner is the interlocutor, who speaks directly with the candidates. The other examiner doesn't join in with the conversation and only assess the candidates' performances.
  • El formato estándar de la prueba es de 2 candidatos y 2 examinadores.
  • Un examinador es el interlocutor, que habla directamente con los candidatos. El otro examinador no participa en la conversación y solo evalúa el desempeño de los candidatos.
General Advice/Consejo general
  • Practice as much as possible - talk to anyone, read magazines, listen to podcasts and watch films, TV series and videos in order to develop fluency, pronunciation, and vocabulary.
  • If you don't understand an instruction or question, ask the interlocutor or your partner to repeat what they said - this will not affect your mark.
  • Practice describing photographs - any type of photograph will do (a family photo, a natural landscape photo). All you have to do is describe the photograph(s) provided for 1 minute. Talk about the objects in the photograph and talk about its environment and landscape with phrases such as "In the background...", "In the middle of the photo...".
  • Lastly, don't prepare specific pieces for the exam - this will sound robotic and unnatural and will probably distract candidates away from the focus of the questions and the test in general.
  • Practique lo más posible: hable con cualquiera, lea revistas, escuche podcasts y mire películas, series de televisión y videos para desarrollar fluidez, pronunciación y vocabulario.
  • Si no entiende una instrucción o pregunta, pida al interlocutor oa su compañero que repitan lo que dijeron, esto no afectará su marca.
  • Practique describir fotografías: cualquier tipo de fotografía servirá (una foto de familia, una foto de paisaje natural). Todo lo que tiene que hacer es describir las fotografías proporcionadas durante 1 minuto. Hable sobre los objetos en la fotografía y sobre su entorno y paisaje con frases como "En el fondo ...", "En el centro de la foto ...".
  • Por último, no prepare cosas específicas para el examen: esto parecerá robótico y antinatural y probablemente distraiga a los candidatos del enfoque de las preguntas y de la prueba en general.
Part 1
  • lasts 2-3 minutes and the interaction is between the interlocutor and individual candidates, who will be asked questions and are expected to respond by giving factual and/or personal information.
  • The interlocutor asks the candidates about themselves (spelling their name, daily routines, likes, dislikes - in turn.
  • Candidates respond directly to the examiner - they do not talk to each other in this task.
  • Listen carefully to the questions and give relevant answers.
  • Avoid giving one-word answers and extend answers with examples and explanations. However, they are not expected to provide long answers in part 1.
  • The purpose of this task is to assess the candidate's ability to participate in spontaneous conversations, in everyday situations.
Examples: What is your name? What is your surname? How do you spell that? Where do you live? Do you study English at school? Do you enjoy learning English?


  • dura 2-3 minutos y la interacción es entre el interlocutor y los candidatos individuales, a quienes se les harán preguntas y se espera que respondan brindando información objetiva y / o personal.
  • El interlocutor pregunta a los candidatos sobre sí mismos (deletreando su nombre, rutinas diarias, gustos, aversiones, a su vez.
  • Los candidatos responden directamente al examinador, no se hablan entre sí en esta tarea.
  • Escucha atentamente las preguntas y da las respuestas pertinentes.
  • Evite dar respuestas de una sola palabra y amplíe las respuestas con ejemplos y explicaciones. Sin embargo, no se espera que proporcionen respuestas largas en la parte 1.
  • El propósito de esta tarea es evaluar la capacidad del candidato para participar en conversaciones espontáneas, en situaciones cotidianas.
Ejemplos: ¿Cuál es tu nombre? ¿Cual es tu apellido? ¿Cómo se deletrea eso? ¿Dónde vives? ¿Estudias Inglés en la escuela? ¿Te gusta aprender inglés?

Part 2
  • lasts 2-3 minutes and the interaction is between the candidates, who will participate in a discussion with a visual stimulus by making and responding to suggestions - eventually ending the part with a negotiated agreement.
  • The examiner will prepare the task but will not participate. They will read the instructions twice, whilst candidates look at the prompt material - a set of images designed to generate own ideas about an imaginary situation.
  • Candidates discuss their ideas together, making and responding to suggestions and making alternative points in order to negotiate an agreement.
  • Candidates may bring in their own ideas and should negotiate turns and elicit each other's ideas.
  • If communication/ interaction breaks down, the examiner will redirect the candidates but will not participate in the task itself.
  • Candidates should participate fully in the task itself as they are assessed on the use of appropriate language and interaction rather than their ideas.
  • Candidates should respond to each other's ideas to move the conversation on - for example, by giving their opinion and asking questions.
  • Discuss all visual prompts and finish with a conclusion.
  • Don't worry if the interlocutor stops you before the conclusion - this will only happen if you fill the allocated time.
  • In this part of the exam, candidates are assessed on their use of appropriate language and interactive strategies, not their ideas.
  • Dura 2-3 minutos y la interacción es entre los candidatos, que participarán en una discusión con un estímulo visual haciendo y respondiendo a sugerencias, terminando finalmente la parte con un acuerdo negociado.
  • El examinador preparará la tarea pero no participará. Leerán las instrucciones dos veces, mientras los candidatos miran el material rápido, un conjunto de imágenes diseñadas para generar ideas propias sobre una situación imaginaria.
  • Los candidatos discuten sus ideas juntos, hacen y responden a sugerencias y hacen puntos alternativos para negociar un acuerdo.
  • Los candidatos pueden aportar sus propias ideas y deben negociar giros y obtener las ideas de los demás.
  • Si la comunicación / interacción se rompe, el examinador redirigirá a los candidatos pero no participará en la tarea en sí.
  • Los candidatos deben participar plenamente en la tarea en sí, ya que son evaluados sobre el uso del lenguaje y la interacción apropiados en lugar de sus ideas.
  • Los candidatos deben responder a las ideas de los demás para impulsar la conversación, por ejemplo, dando su opinión y haciendo preguntas.
  • Discuta todas las indicaciones visuales y termine con una conclusión.
  • No se preocupe si el interlocutor lo detiene antes de la conclusión, esto solo sucederá si llena el tiempo asignado.
  • En esta parte del examen, los candidatos son evaluados por su uso del lenguaje apropiado y las estrategias interactivas, no por sus ideas.
Part 3
  • The candidates will have to describe one colour photograph for one minute each.
  • The examiner instructs each candidate in turn - each candidate takes turns to speak for 1 minute each.
  • The candidates should describe what they can see in their photograph. When they have finished, the photograph is given back to the interlocutor.
  • Descriptions should be kept simple and candidates should not speculate about the context or talk about wider issues.
  • This part of the exam should be used to demonstrate the candidate's range of vocabulary.
  • Describe the photograph as fully as possible - talk about the people, the activities, etc. The best way to practice this is to imagine that you are describing a photograph to someone who can't see -  name all of the objects, describe the colours, clothing, time of day weather, etc - anything you see, describe it.
  • If candidates can't recall a certain word, credit will be given if they can paraphrase or deal with the task through other vocabulary strategies.
  • Los candidatos deberán describir una fotografía en color por un minuto.
  • El examinador instruye a cada candidato por turno; cada candidato se turna para hablar durante 1 minuto cada uno.
  • Los candidatos deben describir lo que pueden ver en su fotografía. Cuando han terminado, la fotografía se devuelve al interlocutor.
  • Las descripciones deben ser simples y los candidatos no deben especular sobre el contexto o hablar sobre temas más amplios.
  • Esta parte del examen debe usarse para demostrar el rango de vocabulario del candidato.
  • Describa la fotografía de la forma más completa posible: hable acerca de las personas, las actividades, etc. La mejor manera de practicar esto es imaginando que está describiendo una fotografía a alguien que no puede ver - describa todos los objetos, describa los colores, la ropa, la hora del día, etc. - cualquier cosa que vea, descríbala.
  • Si los candidatos no pueden recordar una palabra determinada, se les dará crédito si pueden parafrasear o lidiar con la tarea a través de otras estrategias de vocabulario.
Part 4
  • The final part of the test is 3 minutes and it is between both candidates through a general conversation, discussing likes, dislikes, experiences, and opinions.
  • Part 4 will always be linked to the theme of part 3.
  • Candidates respond to each other, by describing their likes, dislikes, and experiences.
  • The examiner doesn't participate in the discussions - candidates should maintain the conversation, negotiating turns and eliciting each other's opinions.
  • If the interaction breaks down, the examiner will help to redirect the candidate with further prompts.
  • Candidates are given credit for eliciting the views of their partner and showing interest in what their partner is saying.
  • While candidates should give their opinions and express their ideas, they should try to avoid talking only about themselves.
  • La parte final de la prueba es de 3 minutos y se realiza entre ambos candidatos a través de una conversación general, discutiendo los gustos, aversiones, experiencias y opiniones.
  • La parte 4 siempre estará vinculada al tema de la parte 3.
  • Los candidatos se responden entre sí, describiendo sus gustos, aversiones y experiencias.
  • El examinador no participa en las discusiones: los candidatos deben mantener la conversación, negociar turnos y obtener las opiniones de los demás.
  • Si la interacción se rompe, el examinador ayudará a redirigir al candidato con más indicaciones.
  • Los candidatos reciben crédito por obtener las opiniones de su pareja y mostrar interés en lo que su pareja está diciendo.
  • Si bien los candidatos deben expresar sus opiniones y expresar sus ideas, deben tratar de evitar hablar solo de sí mismos.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

English 101

The last post.

Describing people.